Τα social media της τηλεόρασης: To case του Mega TV (αναδημοσίευση από το networkedblogs.gr)
Όλα ξεκίνησαν την Κυριακή το βράδυ με τη μεγάλη συγκέντρωση στο Σύνταγμα, που ξεπέρασε πολλές προσδοκίες. Στο facebook, στο twitter, στα blogs τα σχόλια και τα μηνύματα έβαλαν φωτιά. Στα δελτία ειδήσεων όμως; Λίγα «ειδησεογραφικά» ολιγόλεπτα σχόλια με σύντομες καλύψεις χωρίς να αποδίδουν τον παλμό που υπήρχε στην στην πλατεία της Αθήνας.
Παράλληλα και συγχρονισμένα, έχουμε και την χαρακτηριστική δήλωση του κ. Πάγκαλου που ξεσηκώνει ακυρώνοντας τα social media, περιγράφοντας τους «αγανακτισμένους» ως «κινήματα χωρίς ιδεολογία και οργάνωση», προσθέτοντας ότι προσφέρουν «ενός είδους ανώδυνη, και αναποτελεσματική τελικά, εκτόνωση, που δεν ενδιαφέρει καν την πολιτική αυτή καθ’ εαυτήν».
Το θέμα όμως φούντωσε με τον τρόπο που το Mega Channel κάλυψε το θέμα, αλλά και το ότι ανέφερε ότι μαζεύτηκαν μόνο 30.000 άνθρωποι, όταν τα άλλα μέσα έδιναν τις εκτιμήσεις τους κάπου μεταξύ 60.0000 και 100.000 ανθρώπων.
Οι χρήστες τότε ξεκίνησαν να γράφουν στη fanpage του Mega απαξιωτικά σχόλια για τη μη εκτενή κάλυψη των συγκεντρώσεων.
Η συνέχεια δεν ήταν απρόβλεπτη: Τα σχόλια άρχισαν να γράφονται και μέχρι τις τρεις τα ξημερώματα το wall της fanpage δεχόταν δεκάδες μηνύματα ακόμα και σε ώρες που η χώρα κοιμάται. Οι διαχειριστές ξεκίνησαν να σβήνουν σχόλια αλλά όσο έσβηναν, τόσα περισσότερα αρνητικά σχόλια εμφανίζονταν στον τοίχο του καναλιού (πολλά από αυτά αρκετά πετυχημένα).
Προσέξτε τώρα τα χρονολογικά γεγονότα:
Σήμερα το μεσημέρι εξαφανίστηκε το page του Mega. Δεν ξέραμε αν έπεσε ή αν το “έριξαν” οι διαχειριστές, αλλα άρχισε ένας νέος γύρος συζητήσεων στο Twitter για την ορθότητα ή μη μιας τέτοιας κίνησης από πλευράς διαχειριστών της σελίδας (αν το είχαν κάνει αυτοί) και φυσικά η απουσία μιας σοβαρής πολιτικής διαχείρισης κρίσης από πλευράς του Mega έγινε παραπάνω από αισθητή.
H σελίδα επανήλθε μετά από λίγες ώρες αναφέροντας πως η σελίδα κατέβηκε προσωρινά για να μην τη ρίξει το facebook οριστικά. Αλλά η αντίδραση των χρηστών ήταν και πάλι τεράστια και η ανάρτηση συγκέντρωσε πάνω από 2.000 παράπονα σε λίγες ώρες.
Στη συνέχεια λοιπόν, οι διαχειριστές, μη μπορώντας να βγάλουν άκρη με την κρίση, άρχισαν να διαγράψουν όλα τα posts του Σαββατοκύριακου κι έπειτα. Ως αποτέλεσμα είχε το να μείνει ένα post της Παρασκευής που ευχαριστούσε τους χρήστες για το ότι έφτασαν τους 100.000 fans.
Οι χρήστες δεν πρόσεξαν την ημερομηνία της ανάρτησης, θεώρησαν ότι πρόκειται για νεότερη ανάρτηση και ακολούθησαν μαζικά unlikes. Μέσα σε ελάχιστη ώρα, έγιναν 5.000 unlikes στη σελίδα, τα περισσότερα στην ελληνική Ιστορία στο facebook.
Αποκορύφωμα αποτελεί το γεγονός ότι αποφασίζουν ξαφνικά να αναρτούν – το ένα μετά το άλλο – videos από τις σύντομες τηλεοπτικές καλύψεις της συγκέντρωσης! Τα απαξιωτικά σχόλια άρχισαν να αυξάνονται σε απίστευτους ρυθμούς.
Μετά το απόγευμα χθες το page του Μega TV εξαφανίστηκε για άλλη μια φορά.
Αντίστοιχα αρνητικά σχόλια – αλλά σε μικρότερο βαθμό – είχαν ξεκινήσει να γράφονται και στο fan page του ΑΝΤ1, αλλά οι διαχειριστές της σελίδας πήραν έγκαιρα τα μέτρα τους, κλείνοντας το wall του page ώστε να μην έχουν τη δυνατότητα οι χρήστες να κάνουν δικές τους δημοσιεύσεις στη σελίδα. Όχι η καλύτερη κίνηση, αλλά κάποιες φορές αρκετή.
Μετά το μεσημέρι, το Mega αναγκάστηκε να αλλάξει τροπάριο και να δώσει πάρα πολύ χρόνο στους Αγανακτισμένους, για να καθησυχάσει τους τηλεθεατές του για την αντικειμενικότητά του. Στο Δελτίο Ειδήσεων τους αφιέρωσαν 20 λεπτά, καλέσαν κάποιους εκπροσώπους σε πάνελ σε μία εκπομπή και όλοι οι δημοσιογράφοι του καναλιού μιλήσανε με τα καλύτερα λόγια για το κίνημα.
Tα παραπάνω, δίνουν ένα τεράστιο μάθημα σε όσους θεωρούν ότι γνωρίζουν το χειρισμό στα social media. Για να είσαι εκεί, δεν αρκεί τα ξέρεις μόνο τα βασικά (που και αυτά μπορούν να οριστούν με ακρίβεια!)
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου